Markkinointi

Viestien lähettäminen erilaisille kumppaneille (asiakkaat, toimittajat, jäsenet) on mahdollista monesta paikasta. Kumppaneille voidaan lähettää myös massapostia.

On hyvä ymmärtää miten toiminnanohjausjärjestelmä välittää viestejä sekä sisäisesti, että järjestelmässä oleville kumppaneille.

 

Viestityypit

Viestityyppejä on kahdenlaisia: sisäisiä viestejä ja normaaleita viestejä.

Sisäiset viestit eivät lähde koskaan asiakkaalle.

Muut viestit, eli normaalit viestit lähtevät kumppanille sähköpostilla jos:

  • Viestien lähettäminen on sallittu järjestelmästä (näin useimmien on, testiasennuksia lukuunottamatta)
  • Kumppani on viestin vastaanottajana (yleensä seuraajana)
  • Kumppanille on asetettu sähköpostiosoite asiakashallinnan kautta
  • Kumppanille on sallittu sähköpostin lähetys
Huom! Jos lähettäjä ja vastaanottaja on sama, viestiä ei lähetetä (itselleen ei voi lähettää sähköpostia). 

 

Asetukset

Jotta asiakkaille voidaan lähettää sähköpostia, tulee asiakkaalle olla määritettynä sähköpostiosoite.

Sähköposti voidaan määrittää asiakkaalle navigoimailla Myynnit-ylävalikon alta kohtaan Asiakkaat ja valitsemalla sieltä haluttu asiakas. Siirrytään muokkaustilaan ja asetetaan lomakkeen kohtaan sähköposti haluttu sähköpostiosoite. Kun muutokset on tehty, vahvistetaan muutokset Tallenna-painikkeella.

Tämän lisäksi tulee tarkistaa, että asiakkaalla on määritettynä viestien saapuminen sähköpostitse. Tämä on määritetty asiakkaan lomakenäkymässä Myynnit & Ostot -välilehdellä. Jos kyseistä kenttää ei näy, tulee tarkistaa, että Näytä kaikki kentät -kenttä on valittuna. Kyseiseltä välilehdeltä valitaan Vastaanota tulevia ilmoituksia sähköpostilla -kentän arvoksi Kaikki viestit.