Rekisteröinti

Tapahtumiin voidaan ilmoittautua sekä järjestelmän sisältä että verkkokaupan kautta.

 

Ensimmäisellä kerralla, kun asiakas ilmoittautuu tapahtumaan, luodaan hänestä asiakas. Tämän jälkeen samaisella sähköpostilla tapahtumiin ilmoittautuessa käytetään sähköpostia asiakkaan tunnistamiseen ja ilmoittautumiset asetetaan saman asiakkaan alle. 

 

Rekisteröinti/ilmoittautuminen järjestelmästä

Ilmaiset tapahtumat

 

Ilmaisissa tapahtumissa ilmoittautuminen tapahtuu Rekisteröinnit-välilehdeltä.

 

 

Rekisteröinnit-välilehdeltä painetaan painiketta Luo, jolloin avautuu uusi rekisteröitymislomake (kts. yllä oleva kuva). Kun lomakkeessa valitaan jokin jo olemassa oleva kumppani, täytetään automaattisesti asiakkaan nimi, puhelin ja sähköpostikentät. Tapahtuma-kenttään valitaan jokin jo luotu tapahtuma (pakollinen kenttä).

 

Ilmaisiin tapahtumiin ilmoittautuminen tapahtuu seuraavasti:

  1. Navigoi rekisteröinnit välilehdelle
  2. Paina Luo-painiketta luodaksesi uuden rekisteröitymisen
  3. Valitse tapahtuma rekisteröitymiselle
  4. Valitse kumppani rekiteröitymiselle, jolloin osa kentistä täytetään kumppanin kenttien mukaisesti (nimi, puhelin, sposti)
  5. Määritä osallistujien lukumäärä
  6. Valitse tapahtuman lippu rekisteröitymiselle
  7. Määritä käyttäjä kohtaan rekisteröinnin järjestelmään kirjaava käyttäjä
  8. Valitse Luotu-kenttään rekisteröitymisen päivämäärä
  9. Paina lopuksi Tallenna-painiketta

 

 

 

Maksulliset tapahtumat

Maksullisiin tapahtumiin ilmoittautuminen tapahtuu Myyntitarjoukset-välilehdeltä, joka löytyy vastaavasti Myynnit-valikon alta. Myyntitarjoukset-näkymässä luodaan uusi myyntitarjous painamalla Luo-painiketta.

 

Tämän jälkeen avautuu uusi lomakenäkymä, johon sijoitetaan myyntitarjousta koskevat tiedot. Asiakas-kenttään sijoitetaan se henkilö, jota rekisteröityminen koskee. Tämän jälkeen painetaan lomakkeen alalaidan listauksesta kohdasta Lisää kohta. Tämä avaa uuden lomakkeen, johon sijoitetaan tiedot myyntitarjouksen tilausriveistä. Tilausrivin Tuote-kenttään valitaan Tapahtumaan rekisteröityminen, jolloin näkyviin tulee uusi, tapahtumalle varattu kenttä. Tapahtuma-kenttään valitaan rekisteröitymistä koskeva tapahtuma sekä sen alapuolelle yhä edelleen tapahtuman lipputyyppi. Tilausrivin Yksikköhinta-kentän arvo päivittyy automaattisesti lipputyypin mukaisesti. Tämän jälkeen valitaan Määrä-kenttään, kuinka monta lippua halutaan kirjata myyntitarjoukseen. Tilausrivi vahvistetaan painamalla Tallenna & Sulje

Tämän jälkeen tarkistetaan, että myyntitarjoukselle syötetyt kentät ovat oikein ja vahvistetaan muutokset painamalla Tallenna.

Tallentamisen jälkeen tulee myyntitarjous vahvistaa painamalla Vahvista myynti-painiketta. Tämän jälkeen rekisteröinti tulee näkyviin tapahtuman alle.

 

Maksullisiin tapahtumiin järjestelmän sisältä rekisteröityminen tapahtuu siis seuraavasti:

  1. Navigoi Myynnit-valikon alta Myyntitarjoukset-välilehdelle
  2. Luo uusi myyntitarjous painamalla Luo-painiketta
  3. Valitse haluttu asiakas - jos asiakasta ei ole luotu, valitse Luo ja muokkaa..., täytä asiakkaan kentät, tallenna ja valitse juuri luotu asiakas
  4. Valitse lomakkeen alalaidassa tilausrivien painike Lisää kohta
  5. Valitse tuotteeksi Tapahtumaan rekisteröityminen
  6. Valitse tapahtumaksi haluttu tapahtuma
  7. Valitse haluttu lipputyyppi
  8. Muokkaa määrä halutuksi
  9. Vahvista tilausrivi painamalla Tallenna
  10. Täytä loput myyntitarjouksen kentät
  11. Vahvista myyntitarjous painamalla Tallenna, jonka jälkeen myyntitarjous tulee näkyviin asiakkaan Tapahtumat-välilehdelle

 

 

Rekisteröinti verkkokaupasta

Verkkokaupan kautta käyttäjän tulee navigoida ensin tapahtumasivulle.

 

Tämän jälkeen avautuu näkymä, jossa näytetään tulevat tapahtumat. Tapahtuman otsikkoa painamalla päästään siirtymään tapahtuman tapahtumasivulle. Tapahtumasivulla on esitetty tapahtuman ilmoitus sekä tapahtumaan vapaana olevat liput.

 

 

Yllä olevassa kuvassa on ympyröity punaisella pudotusvalikko, josta voidaan valita kuinka monta lippua kyseiseen tapahtumaan halutaan. Koska kyseessä on ilmainen tapahtuma, tapahtuman hintana näkyy Ilmainen. Kun haluttu lippumäärä on valittu, voidaan tämän jälkeen siirtyä verkkokauppalomakkeen täyttämiseen painamalla Tilaa nyt-painiketta.

 

Maksullisissa tapahtumissa avautuu yllä olevan mukainen verkkokauppalomake, jossa kysytään asiakkaalta tietoja. Näiden tietojen pohjalta käyttäjästä luodaan järjestelmään uusi asiakas.

Lomakkeen täyttämisen jälkeen lähetetään lomake painamalla Vahvista-painiketta. Jos tiedot olivat syötetty oikein, asiakkaalle näytetään, että lomake on lähetetty onnistuneesti.

 

 

 

Ilmaisissa tapahtumissa täytetään vastaavasti suppeampi lomake, joka on esitetty yläpuolella.

Jos tapahtumassa on määritettynä Luo kumppani rekisteröinnin yhteydessä niin myös ilmaisissa tapahtumissa ilmoittautuneista luodaan asiakas.

Molemmissa lomakkeissa sähköpostia käytetään tunnisteena määrittämään, onko asiakkaan tiedot jo järjestelmässä. Jos asiakkaan tiedot löytyvät, ilmoittautuminen linkitetään kyseiseen asiakkaaseen ja lomakkeessa olevien muiden kenttien arvot ylikirjottavat asiakkaalla jo olevat kentät. Jos asiakasta ei vastaavasti ole, niin se luodaan.

 

Tapahtumiin ilmoittautuminen verkkokaupasta:

  1. Valitse Tapahtumat-valikosta haluttu tapahtuma
  2. Valitse tapahtuman sivuilta haluttu lipputyyppi ja kappalemäärä
  3. Paina Tilaa nyt-painiketta (Ilmoittaudu?)
  4. Täytä maksullisiin tapahtumiin liittyvä ilmoittautumislomake - jos asiakas on ilmoittautunut aiemmin, niin käyttäen samaa sähköpostia, tilaus menee saman asiakkaan alle
  5. Paina lomakkeen täyttämisen jälkeen Vahvista
  6. Tämän jälkeen ilmottautuminen näkyy asiakkaan Tapahtumat-välilehdellä ja asiakkalle lähetätään sähköposti - maksullisissa tapahtumissa sähköpostin liitteenä on myyntitilaus

 

Muita artikkeleita tässä kategoriassa: « Luominen Sähköposti-ilmoitukset »