Kuinka Moodlesta saadaan suorituksia kirjautumaan Skillsiin?

Tutkintorakenne ja kompetenssit (admin)

Sekä Moodlessa että Skillsissä pitää olla sama tutkintorakenne (esim. ePerusteista). Rakenteet ovat admin-tason asiaa, jotka ladataan koko Moodle-ympäristöön.

Kompetenssien liittäminen suorituksiin (aineopettaja)

Pätevyydet viittaavat ePerusteissa määriteltyihin tutkinnon osien osaamisiin.

Pätevyyksien liittäminen kurssiin

Mene kurssille ja valitse Asetukset -> Pätevyydet

kurssi

 

Paina nappia “lisää pätevyydet kurssille”

 

kurssi2

 

Valitse listasta kurssilla saavutettavat pätevyydet eli osaamiset. Voit valita monta kerrallaan. Paina lopuksi nappia “lisää”.

(Varmista, että kurssilla on käytössä suoritusten seuranta. Näet tämän kurssin asetuksissa kohdassa “suoritusten seuranta”.)

Pätevyyden liittäminen tehtävään (aktiviteettiin tai aineistoon)

Muokkaa aktiviteettia tai aineistoa ja mene kohtaan osaamisen edistyminen.

kurssi3

 

Määrittele kentässä “suoritusten seuranta”, millä perusteella kyseinen tehtävä katsotaan suoritetuksi:

  • opiskelija voi itse merkitä sen suoritetuksi TAI
  • tehtävä merkitään suoritetuksi, kun ehdot täyttyvät

 

Eri aineisto- ja tehtävätyypeissä on erilaisia suorituskriteerejä, esim.

  • Tehtävä voidaan katsoa suoritetuksi, kun jotakin on palautettu tai vaatia arvosana. Arvosanalle voidaan laittaa vähimmäisraja tehtävän sisällä kohdassa “arviointi”.
  • Tentti toimii samankaltaisesti.
  • Keskustelualueelle voidaan asettaa vähimmäismäärä keskustelunavauksia, kommentteja tai myös arviointikriteeri.
  • Minimissään suoritus voi olla vain se, että kyseinen aineisto on klikattu auki (esim. linkki, sivu, jne)

 

Määrittele sitten, miten osaaminen syntyy, kohdassa “Pätevyydet”:

kurssi4

 

  • Valitse kurssille määritellyistä pätevyyksistä se (tai ne), joita tehtävä synnyttää kohdassa “course competencies”.
  • Valitse kenttään “upon activity completion” alasvetovalikosta “Merkitse pätevyys valmiiksi”.

 

Muita artikkeleita tässä kategoriassa: Opiskelijan toiminta Moodlessa »