Verkkokaupan ominaisuuksia

  • Muokattavissa oleva etusivu ja ulkonäkö. Etusivulle voidaan asettaa esimerkiksi suosituimipia-, myydyimpiä tuotteita tai tämänhetkisiä tarjouksia.
  • Verkkokaupan etusivulla on haku-toiminto, jonka avulla asiakas voi etsiä kätevästi etsimäänsä tuotetta verkkokaupasta.
  • Kansainvälinen kaupankäynti – Kielesi-valikosta asiakas voi vaihtaa kieltä, jolla verkkokauppa näytetään.
  • Valuutta-valikosta asiakas voi vaihtaa valuuttaa, jolla tuotteiden hinnat näytetään.
  • Tuotekatalogi voi koostua useista tuoteryhmistä. Tuoteryhmillä voi myös olla alakategorioita.
  • Monipuoliset tuotetyypit – Tavalliset-, muokattavat-, yhdistelmä- ja ryhmätuotteet sekä aineettomat (virtuaalinen)- ja ladattavat tuotteet
    • Tavallinen/perustuote Yleisin tyyppi, ominaisuudet voidaan määrittää eri tuotetietoja varten
    • Ryhmätuote (tuotepaketit) Monta tuotetta valittavana yhden sisällä
    • Muokattava tuote Esim. t-paita, jossa valinnat: koko, väri, yms
    • Aineeton tuote (virtuaalinen) Esim. palvelu. Ei varastotietoja, toimituksia
    • Yhdistelmätuote Esim. rakenna oma tietokone eri komponenteista (tuotteista)
    • Ladattava tuote Esim. pdf -tiedosto, kuva, musiikkitiedosto, tietokoneohjelma, yms.
  • Tuotteiden ominaisuudet – Mahdollisuus määrittää monipuolisia ominaisuusjoukkoja eri tuotetiedoille: Esimerkiksi elintarvikkeiden sisällystiedot, t-paidan tiedot (väri, koko) jne.
  • Toimitus- ja maksutavat Voidaan säädellä maakohtaisesti. Mahdollisuus asettaa myös ilmainen toimitus tietyn rajasumman ylittyessä.
  • Yleisökysely – Verkkokauppaan voidaan määrittää yleisökysely, jonka avulla asiakkaille saadaan suoritettua hyvin yksinkertaisia asiakaskyselyitä.
  • Asiakastilit – Rekisteröimälllä asiakastilin kauppaan asiakas voi mm. seurata tilaushistoriaansa ja päivittää toimitus/laskustietojaan.
  • Tuotevertailu – Asiakas pystyy vertailemaan tuotteiden ominaisuuksia keskenään.
  • Toivelista – Asiakas voi lisätä tuotteita toivelistalle ja lähettää sen sähköpostilla suoraan kaupasta.
  • Kerro kaverille -toiminnon avulla asiakas voi lähettää tuotesivun linkin tiedoksi tutulleen sähköpostilla
  • Asiasanat – Asiakas voi määrittää tuotteille asiasanoja (tageja).
  • Arvostelut – Asiakas voi kirjoittaa tuotteille arvosteluja.
  • Uutiskirje – Asiakas voi tilata uutiskirjeen verkkokaupasta.
  • Mainosbannerit – Sivustolle voidaan sijoittaa mainosbannereita CMS-lohkojen avulla.
  • Kupongit / alesäännöt / kampanjat – Verkkokauppaan on mahdollista määritellä ostoskoriin lisättyjen tuotteiden mukaan käyttöönotettavia alesääntöjä (esim. osta 3, maksa 2), määräalennuksia, tuote/tuoteryhmäkohtaisia alesääntöjä, luoda ostoskorissa käytettäviä kuponkikoodeja sekä ajankohtariippuvaisia alekampanjoita.
  • Raportit – Verkkokaupan hallinnan kautta käytössä ovat monipuoliset raportit kuten myynti-, asiakas ja tuoteraportit sekä mm. ostetuimmat tuotteet raportti
  • Hakukoneoptimointi – Hakukoneystävälliset osoitteet, Google Analytics -integraatiomahdollisuus, globaalit ja sivu/tuotekohtaiset metatiedot (avainsanat, kuvausteksti), tuotteiden ja tuoteryhmien sivukartat, suositut hakusanat -lista.
  • Monikauppa – Monikauppa mahdollistaa ratkaisun tilanteisiin, joissa halutaan esim. luoda omat kaupat eri kohderyhmille/brändeille. Kauppojen hallinta tapahtuu yhden osoitteen kautta.
Muita artikkeleita tässä kategoriassa: « Kojelauta Tilauksen tekeminen »